Coachingowy filmik z tematyki jak łatwo i naturalnie nauczyć się języka obcego i czuć się pewniej w mówieniu.
W grupie siła
Poliglotki Ania Kondraciuk (lingwistka, założyciel Akademii Anima http://www.akademia-anima.com) i Aga Shoshi ( coach kariery, lingwistka i adwokat zdolności uniwersalnych i mentor ) połączyły siły by podzielić się z Wami wiedzą i doświadczeniem.
Drugi z kolei filmik coachingowy z serii "Nauka języka zgodna z Twoim charakterem"
Przedstawiamy Ci bardzo ciekawy test osobowości z którego dowiesz się jaki jest Twój ulubiony sposób postrzegania rzeczywistości i zarazem styl uczenia.
Test związany jest z tzw. neuro-lingwistycznym programowaniem a więcej możesz znaleźć pod nastepujacym linkiem:https://www.transformdestiny.com/nlp-guide/nlp-representational-systems-preference-test2.asp
Jeśli przydał Ci się to kliknij 'polub' i podziel się z nim ze znajomymi.
Koniecznie zajrzyj na odcinek 1 &3.
NLP TEST – ULUBIONY MODEL SENSORYCZNY
Model sensoryczny - właściwy nam sposób odbierania i reagowania na informacje
przekazane kanałem wzrokowym, słuchowym i kinestetycznym. Na co dzień posługujemy się
wszystkimi trzema systemami sensorycznymi tj wzrokowym, słuchowym i
kinestetycznym (czuciowym). To jaki system jest nam bliższy, decyduje o tym w jaki sposób
się uczymy, jak rozumiemy innych.
| Wzrokowiec | Sluchowiec | Kinestetyk | Kinestetyk Czuciowec | ||||
Pytanie [nr] | ||||||||
1 | c |
| b |
| a |
| d |
|
2 | b |
| a |
| d |
| c |
|
3 | a |
| d |
| b |
| c |
|
4 | d |
| a |
| c |
| b |
|
5 | d |
| a |
| c |
| b |
|
Suma |
|
|
|
|
WYNIKI
Wzrokowiec
Lubi porządek wokół siebie i drażnią go np. nierówno ustawione książki na półce. Przechodząc
obok sterty gazet na pewno postara się je wyrównać. Wzrokowiec pamięta dobrze
kolory i rysunki z okładek książek oraz ich lokalizację w biblioteczce, ale z trudem
przypomina sobie tytuł i nazwisko autora. W czasie uczenia się woli czytać i robić własne
notatki.
Używa słów i zwrotów:
Punkt widzenia, to jest jasne, zauważyć, przegląd, widok, perspektywa, być świadkiem,
to jest niejasne, pole widzenia, ciemna sprawa, z lotu ptaka, mglista sprawa, naświetlać,
światło w tunelu, perspektywa krótkowzroczna (dalekowzroczna), olśniewające, kolorowe,
wyraźne, oko w oko, wyraźny obraz.
Powie: „zobacz, jak to pachnie” albo „spójrz, jaka to dobra muzyka”.
Słuchowiec
Lubi dużo mówić, mówi z dużą łatwością, płynnie i melodyjnie. Woli słuchać nagrań,
wykładów niż czytać. Może robić wiele błędów ortograficznych (bo pisze tak, jak słyszy).
Ma kłopoty z geometrią, mapami. Z filmów dobrze pamięta melodie i dialogi. W czasie
rozmowy często używa zwrotu „posłuchaj”.
Używa słów i zwrotów:
Słyszalny, głośny, cichy, melodyjny, niemelodyjny, słyszeć, stwierdzić, zaniemówić, harmonia,
akcentować, brzmieć dobrze (źle), dobrze wyrażony, jest na tej samej fali, donośny,
zdać szczegóły, to mi zgrzyta, uczta dla uszu, dobry ton, przyjemny dla ucha.
Powie: “posłuchaj jak tu ładnie”, “słuchaj jakie to dobre”.
Kinestetyk
Lubi ruch. Siedzenie na wykładach i słuchanie to najmniej odpowiedni sposób uczenia
się, bardzo się wtedy męczy lub radzi sobie rysując lub wykonując np. origami. Często
trenuje jakąś dyscyplinę sportu lub chociażby chodzi regularnie na dalekie spacery. Nie przeszkadza
mu nieporządek, wręcz przeciwnie – to jego żywioł.
W czasie rozmowy dość żywiołowo gestykuluje i lubi poklepywać siebie i innych.
Używa słów i zwrotów:
Naładowany, emocjonalny, czuję, płynę, to mnie porusza, mam przeczucie, czuję nacisk,
napięcie, niepokój, to ma dobry smaczek, śliska sprawa, mocna podstawa, w gorącej wodzie
kąpany, gorący temat, targany sprzecznościami.
Czuciowiec (“odmiana” kinestetyka)
To osoba, która jest raczej spokojna, wyciszona, empatyczna i wrażliwa. Lubi myśleć,
snuć refleksje, zastanawiać się. Mówi cicho, spokojnie. Silnie wszystko przeżywa. Ma
bogate życie emocjonalne.
Używa słów i zwrotów: czuję, mam wrażenie, mam poczucie, odczuwam.
Uwaga:
W tym miejscu warto dodać, iż są ludzie, którzy rzadko posługują się językiem zmysłów,
a także takie sytuacje, kiedy tego języka się nie wykorzystuje (np. naukowe dysertacje).
Mamy wtedy do czynienia z tzw. językiem intelektualnym – językiem neutralnym sensorycznie.
Charakterystyczne słowa i zwroty: myśleć, rozumieć, wiedzieć, poznawać, doświadczać,
wierzyć, uczyć się, pamiętać, zmieniać, zdawać sobie sprawę, rozwijać się, analizować,
wybierać, interpretować, kojarzyć, porównać, oceniać, zastanawiać się.
[Zrodlo: http://www.sp6.gniezno.pl/pliki/sensor.pdf ]
Tagi: nauka zgodna z twoim charakterem, jak uczyć się języków obcych, akademia anima,